lördag 12 oktober 2013

Utbytbart skal till näsduksask

 
Jag tycker att tunna näsdukar alltid är bra att 
ha till hands när jag pysslar.
Men kartongen man köper är ju inte "rolig"
 
 
Så jag tillverkade ett skal som jag kan byta ut när
asken är tom och sätta på nästa.
Jag använde vanlig vit cs och så mätte jag och skar
ut alla delarna. Bred dubbelhäftande tejp passade
jättebra till att tejpa ihop allt. Men innan skar
jag ut hålet så att näsdukarna går att dra ut
 
 
Sedan gjorde jag detsamma med mönster papperet.
Alla kanter är distressade med Dusty Concord.
 

 
Och så lite dekorationer. I form av blommor från WOC.
Bladen är utstansade med en punch från Nellie Snellen.
 
 
En lila spets får pryda kartongen runt om
 
 
Och så några ½ pärlor som pricken över i:et
 
 
Sen var det bara att trycka ner skalet på asken.
Och vips så tycker jag att den blev mycket finare.
 
Pyssla vidare
AnnaCL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar