tisdag 8 oktober 2013

Barnvagn i rosa

Min kollega har gjort en liknande barnvagn en gång.
Hon hade den gången inte så många positiva ord
att säga om den eller rättare sagt, beskrivningen.
Så jag har dragit mig för att själv testa.
 Men nu har jag alltså gjort den.
Enda knepiga var att få fast suffletten med de brads
som jag hade hemma. Men skam den som ger sig.
Och denna gången gjorde jag inte ens en prototyp ;-)
 
 
 
Från sidan.
 
En liten fjäril får pryda denna sida

 
Framifrån
 
Som mobil använde jag en rosa napp

 
Uppifrån
 
"Täcket" fick 3 rosa rosor och en liten vit spets
 
 
Andra sidan
 
Och denna sidan fick ett litet parasoll
som jag satt fast med en tandpetare.
Och på toppen en liten pärla.
 
 
 
Bakifrån.
 
Jag kommer att göra fler av denna modell.
Till nästa gång vet jag vilka fallgropar jag ska
undvika och då kommer det att gå mycket
snabbare att göra den.
Material åtgång; ett rosa CS och ett ½ mönster ark.
4 rosa brads, 4 cerise/rosa pärlor. Lite spets,
3 rosa rosor och en tandpetare.
Naturligtvis har jag också använt
dubbelhäftande tejp och lim, Quick-Drying Tacky Glue
och så favoriten Glossy accents.
Fjärilen är utstansad med en Nellie Snellen punch
 
 
Pyssla vidare
AnnaCL
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar