tisdag 1 oktober 2013

Namngivnings kort

Den här årstiden är det verkligen inte lätt att
fotografera. Färgerna kommer inte riktigt fram.
 
Jag har i alla fall gjort ett typ kuvert kort.
Ett ganska stort. Det som skulle rymma där i
var över 20 cm långt.
Kortet blev därför ca 25 cm och veks på
12 cm x 2 och det som sedan blev över
upp till 30 cm fick bli själva "locket"
 
Jag har använt mig av 2 st enfärgade cardstock i
2 olika rosa nyanser. För att sedan kombinera med lila
 
 
Dagen för namngivningen, var som det står,
28 September 2013.
Bokstäverna och siffror är
 Vintage Market från Tim Holts


De små barnkläderna är utstansade med en die från Memory Box.
Och det rosa bandet mellan bytte jag till mig när
jag var på Scrap & Pearl eventet i Globen, april 2013.
 

 
Framsidan så.
 
2 st Teddybjörnar i olika lila färger.
Diesen har jag lånat av Sara Göransson, en scrap vän.
Björnen blir så otroligt fin så jag måste bara försöka
få tag på en likadan die. Tyvärr verkar det inte vara så lätt.
 
Hjärtat är en Nellie Snellen och i den är ett foto
av den lilla Alva. Vilket jag inte visar här.
 
Alla kanter är distressade med Spun Suger och Milled Lavender.
 
Nu när det är höst och snart vinter så kommer jag
att vara mer aktiv på min blogg.
Eftersom jag pysslar varje dag så blir det en del
alster. Och nästa helg, 12 oktober ska jag
iväg på en heldags pyssel.
Björkstadens hantverksförening har ordnat en träff.
Det ser jag fram mot.
 
Lämna gärna en kommentar
 
Pyssla vidare
AnnaCL


1 kommentar: