torsdag 24 april 2014

Påskägg

På nätet har jag hittat flera sidor med
målade och dekorerade påskägg.

Naturligtvis var jag tvungen att testa.
Köpte 3 stycken till att börja med.
Måste ju pröva först och se om det var
något för mig. Och det var det.

Så några dagar senare var jag tillbaka på ÖB.
Och då var det 70% på allt påskpynt. Denna gång
betalade jag bara 1:- styck.
Köpte på mig ett x antal för att ha på lager.

Så här kommer de 3 jag gjorde först.
De andra har jag inte fotat ännu




Äggen målade jag med vit hobby färg
 



Spetsen och fjädrarna sprayade jag med Lindys
stamp gang och blommorna målade jag med samma.
Så att allt skulle få samma nyans.
 



Detta använde jag mig av

Vita blommor från WOC 
Lindys stamp gang;
 Flat Fabio - Hibisus Rose
Starburst - Wisteria Purple Blue
Starburst - Bells of Ireland Green
Dies;
Olive Branches - Cheery Lynn
Fjäril - Nellie Snellien
Ticket och stämpel - Rox stamps
Spets - Olssons tyger
Fjädrar - ÖB
Div pärlor

Ha en bra pysseldag / AnnaCL

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar