onsdag 2 april 2014

Födelsedagstårta

Under ett antal år har jag, i en bok, samlat
en massa beskrivningar på kortvikningar etc.
Jag har nu bestämt mig för att jag ska
gå igenom dessa  för att
se vilka som är roligast att göra.

Först ut är födelsedagstårtan.


 Eftersom både jag, och den som fått denna
gillar lila, så gjorde jag den i olika nyanser.
Med inslag av vitt.


Till tårtan gjorde jag en ask som den går att förvara i.
Ett presentkort med en prenumeration fick följa med.
Det blev sparsamt med dekorationer inne i asken.
Tårtan tog ganska stor plats.


Locket till asken.


Spets runt kanten,


som var vit från början men som jag sprayade
 

Tårtan med ask uppifrån.

Till detta har jag använt CS i olika färger, 
fjärilarna är dies från Memory Box och fjädrarna är från Joy.
Blommorna är från WOC.
Spetsen har jag sprayat med "Lindys" Starbust
och färgen Wisteria Purple Blue.
Spets och pärlor är från diverse ställen.

Fler av denna kommer det garanterat att bli.

Ha en bra pysseldag / AnnaCL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar